piątek, 23 października 2009

Na sześć miesięcy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej- biznes planu ciąg dalszy... Klient na rynku.

22.10.2009r
Tego dnia odbyły się kolejne- już drugie w tym roku zajęcia naszej grupy. Na tym zebraniu zajęliśmy się badaniami rynku-klientem. Zaczęliśmy tradycyjnie od rozmowy na temat: Z jakim nastawieniem przyszłaś/przyszedłeś?. Pierwszym zadaniem było wypisanie naszych zalet i tego co nas wyróżnia. Kolejnym zadaniem było wymyślenie jaką działalność gospodarczą chcielibyśmy prowadzić- okazało się, że jednak nie mamy podobnych planów na firmę. Następnie zajęliśmy się tym - jakiego typu będzie nasza działalność (sprzedarz hurtowa/detaliczna, usługowa). Kolejnym etapem było napisanie zalet naszej firmy, oraz tego co mogłoby zachęcić klientów do korzystania z usług naszej firmy. Następnie pisaliśmy, czy klienci będą jednorazowi czy stali, oraz określaliśmy grupę wiekową i status społeczny nabywcy oraz wybieraliśmy zasięg naszych usług. Przed samym końcem mieliśmy się postawić w sytuacji właściciela piekarni (posiadającego ciężarówkę do rozwożenia pieczywa i sklep) i wypisywaliśmy zalety,ograniczenia i powody, dla których ktokolwiek miałby korzystać z naszych usług. Na samym końcu zrobiliśmy sobie końcową rozmowę o tym z jakim nastawieniem opuszczamy salę zajęć.